کد خبر: ۷۱۰۵
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

دو ساعته عاشق کیوکوشین شدم!

حمیدرضا طالبی می‌گوید: در همان روز‌های اول به‌همراه یکی از دوستانم به باشگاه محله نوده رفتم و در همان یکی‌دو ساعت از این ورزش خوشم آمد و ثبت نام کردم.

حمیدرضا طالبی متولد‌۱۳۸۶ در محله نوده است. کاراته و سبک کیوکوشین را از شش‌سال قبل شروع کرد و با وجود کمبود امکانات باشگاه، تمام تلاشش را برای پیروزی در مسابقات به کار بست. او در‌کنار کسب سه‌مدال رنگارنگ مسابقات استانی با حضور در مسابقات کشوری، مدال طلای کیوکوشین را به دست آورد. او اکنون خود را برای حضور در مسابقات خارج از کشور آماده می‌کند.

- کاراته اولین انتخاب ورزشی‌ات بود؟
تا قبل از ورزش کیوکوشین‌کاراته با بچه‌های محلمان در زمین‌های خاکی اطراف فوتبال بازی می‌کردیم، اما حرفه‌ای نبود.

- بازی در زمین‌های خاکی چطور بود؟
زمین پر از سنگ، شیشه و نخاله‌های ریز و درشت بود. هر روز یک یا چند نفر از بچه‌ها زمین می‌خوردند و زخمی می‌شدند.

- یعنی در نوده هیچ فضای ورزشی مناسبی نبود؟
سالن ورزشی امام‌علی (ع) هست، اما برای هر یک ساعت تمرین باید پول بدهیم. هر‌چند این پول کم بود، بچه‌ها توان پرداخت همان مبلغ را هم نداشتند.

- چطور به کاراته علاقه‌مند شدی؟
شش‌سال قبل، باشگاه کاراته مکتب‌الحسین (ع) در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در محله افتتاح شد. در همان روز‌های اول به‌همراه یکی از دوستانم به باشگاه رفتم و در همان یکی‌دو ساعت از این ورزش خوشم آمد و ثبت نام کردم.

- تجربه اولین حضورت در مسابقات چگونه بود؟
چند ماه بعد‌از ثبت نام در باشگاه در مسابقات استانی شرکت کردم. من تنها نماینده باشگاه بودم. در این مسابقات، مدال طلا گرفتم، آن هم در شرایطی که کسی نام باشگاهمان را هم نشنیده بود.

- بهترین مقام ورزشی ات کدام است؟
سه‌مقام استانی دارم، اما بهترین آن، مقام اول مسابقات کیوکوشین کشور است. این مسابقات، شهریور امسال در تهران برگزار شد. بچه‌های تیم ما که برای اولین‌بار در این مسابقات شرکت کرده بودند، با کسب یازده‌مدال طلا در رتبه‌بندی تیمی و فردی، مقام اول مسابقات را کسب کردند.

- محله نوده امکانات ورزشی لازم برای پیشرفت ورزشی را دارد؟
نوده یکی از محلات بسیار محروم حاشیه شهر و از لحاظ امکانات ورزشی نیز بسیار ضعیف است. البته در چندسال اخیر یکی‌دو باشگاه ورزشی خصوصی راه‌اندازی شده است، اما بیشتر بچه‌های این محله، توان مالی پرداخت هزینه ۳۰۰، ۴۰۰ هزار‌تومانی شهریه ماهانه این باشگاه‌ها را ندارند. باشگاه مکتب‌الحسین (ع) تنها باشگاه محله است که کمترین شهریه را می‌گیرد و با استقبال خوب بچه‌ها مواجه شده است.

ارسال نظر